DSC02228 DSC02229Rugextensie

Lig plat op je buik met je armen over elkaar. Probeer nu door het aanspannen van je lage rugspieren je benen omhoog te brengen, tegelijk met je armen/schouders.

Je kunt dit ook met gestrekte armen doen.

 

DSC02233 DSC02234Je begint deze oefening op handen en knieën. Strek je rechterbeen naar achter en je linkerarm naar voren. Span je rompspieren aan en breng nu je knie naar je elleboog.

Wissel af met je andere been en arm.

 

 

DSC02176 DSC02177Bow to Boat (gevorderde oefening)

Lig op je buik en probeer je bovenlichaam zo ver mogelijk op te tillen. Hou dit even vast (bow). Laat je benen los en probeer door het aanspannen van je rompspieren in ‘boat’ positie te komen: armen en rug recht houden en probeer dit vast te houden.

 

DSC02172 DSC02174 DSC02175Superman – Banana (gevorderde oefening)

Met deze oefening rol je van Superman-houding naar ‘Banana’, door het aanspannen van al je rompspieren. Ook deze oefening vereist sterke rompspieren.

Laat je niet ontmoedigen als deze oefeningen je niet in één keer lukken of als het er stuntelig uit ziet. Zo leer je alleen maar en je spieren worden er sterker van. Maak plezier! (zeker deze oefening is hylarisch met meerdere mensen.. Spreek bijvoorbeeld af dat jullie om de beurt ‘Superman’ of ‘Banana’ mogen roepen..)