DSC02194 DSC02195Bridge

Ga op je rug liggen, met je voeten plat op de grond en je armen naast je. Span nu je rompspieren aan en breng je billen omhoog. Span je bilspieren aan en houd deze houding even vast. Als je terug komt zak je niet helemaal tot de grond, maar zorg je dat je er iets boven blijft. Herhaal de oefening een paar keer.

 

DSC02196 DSC02197Glute Kick Back

Steun op je knieën en ellebogen op de grond. Breng nu je ene been omhoog, maar niet hoger dan je heup toelaat. Je rug en heupen moeten recht blijven. Houd even vast en wissel af met je andere been.

 

DSC02198 DSC02200Flutter Kicks

Ga liggen op de grond met je benen iets van de grond. Probeer nu je benen door het aanspannen van je bilspieren om en om iets omhoog te brengen. Houd even vast en wissel af met je andere been.

 

DSC02203 DSC02206Fire Hydrant Leg Lift

Steun op handen en knieën op de grond. Breng nu je gebogen been naar de zijkant omhoog, niet hoger dan je heup toelaat. Je been mag niet hoger dan 90 graden, dan ga je te ver oprekken. Houd even vast en wissel af met je andere been.

 

DSC02201Rear Leg Lift

Ga rechtop staan terwijl je je vasthoudt aan muur, deurkruk of een stoel. Breng je benen één voor één naar achter terwijl je je heupen recht houdt. Span je bilspieren hierbij aan. Houd deze houding even vast en wissel af met je andere been.