DSC02208 DSC02209Circles

Sta rechtop met je armen omhoog in een hoek van 90 graden. Houd je handen omhoog en draai vanuit je schouder voorzichtig rondjes met je armen. Haast je niet, doe de beweging zorgvuldig. Doe dit voor bijvoorbeeld 30 seconden en draai dan de andere kant op.

 

DSC02210Circles +

Dit is dezelfde oefening als hierboven, maar maak dan (met je handen naar beneden) hele grote circels met je armen. Doe dit ook weer voor 30 seconden en dan 30 seconden de andere kant op.

 

DSC02220 DSC02221Dippen

Ga op de punt van een stoel of traptrede zitten met je benen op de grond voor je. Plaats je handen naast je zij en laat je lichaam naar beneden zakken totdat je armen een rechte hoek vormen en duw jezelf dan weer omhoog. Herhaal.

 

DSC02218 DSC02219Dippen +

Je kunt variëren op bovenstaande oefening door je voeten dichterbij of verder weg te zetten. Wanneer je nog verder wilt gaan kun je je voeten omhoog plaatsen.

Doe wel voorzichtig als je dit met 2 losse stoelen doet.. 🙂

 

DSC02223 DSC02222Curl met elastiek

Bij de gemiddelde sportzaak zijn voor niet al te veel geld elastieken te verkrijgen in verschillende kleuren. Dit zijn weerstandsbanden in verschillende sterkten. Gebruik niet zomaar elk elastiek wat je hebt liggen..

 

DSC02224DSC02225Dumble Curl

Deze oefening kan zowel staand, zittend als liggend. Hierboven is de oefening staand afgebeeld met elastiek, hiernaast liggend met dumbles. Houd je bovenarmen recht en beweeg alleen je onderarmen met deze oefening.

 

DSC02226 DSC02227Shoulder Lift

Neem een licht gewicht (gevulde waterflessen kan ook), de weerstandsband of dumbles en ga rechtop staan met je voeten op heupbreedte. Beweeg langzaam en gecontroleerd je armen omhoog tot naast je schouders en houd daar even vast. Breng weer naar beneden en herhaal.