Werk aan een gezond lichaam vanuit huis. Deze eenvoudige fitness oefeningen kan iedereen doen. Je hoeft er je huis niet meer voor uit. Je kunt ze op ieder moment van de dag doen, ook wanneer je een volle agenda hebt (gewoon tijdens een reclameblok..). Doe niet alles in één keer en doe het ook zeker niet iedere dag.

Door deze oefeningen te doen voel je je gezonder, je wordt sterker, slanker en energieker. En wanneer je ze een aantal maanden doet, zal je stressniveau ook omlaag gaan zodat je emotionele gezondheid ook verbetert. Het beste is om de spiergroepen om de dag te trainen. Zo geef je ze voldoende rust om bij te komen nadat je ze getraind hebt.

De oefeningen zijn verdeeld in 5 onderdelen: buik, billen, benen, rug en armen. Dit betekent niet dat de oefeningen voor je benen niet effectief zijn voor de rest van je lijf. Alle spieren zijn met elkaar verbonden, dus alle oefeningen zullen verbeteringen in je gehele lijf laten zien. De onderverdeling is alleen zo gemaakt om duidelijk te maken waar het hoofdaspect van die oefening zich op richt..

Houd tijdens de oefeningen je houding goed in de gaten, forceer nooit en raadpleeg bij twijfel een professional*. Als je liever niet alleen thuis maar gezellig in een groep aan de slag wilt, kun je altijd mee doen met WandelFit! Kijk hier wat het inhoudt en voor de actuele tijden.

*gebruik maken van deze oefeningen van Nooit op Dieet geschiedt altijd op en voor eigen risico. Nooit op Dieet is nimmer aansprakelijk voor blessures of andere ongemakken welke zijn opgelopen via (sport)activiteiten. Bij twijfel over uw gezondheid, neem dan eerst contact op met uw huisarts.